Η άλλη είσοδος του Πόρου. Αυτή που έχει πραγματική ανάγκη βελτίωσης.

Το ιστολόγιο κατέθεσε μια άποψη για την παρέμβαση στο Στενό του Πόρου και τη φύτευση πεύκων εκεί, σε μια προηγούμενη ανάρτηση.



Τα πεύκα είτε μεγαλώσουν εκεί, είτε όχι  σηματοδοτούν μια λογική παρεμβάσεων χωρίς πυξίδα και αίσθηση του χώρου. Πέρα από την όποια άποψη έχει κανείς και τις αρνητικές επιπτώσεις της παρέμβασης όπως τις παραθέσαμε, υπάρχει και ζήτημα προτεραιοτήτων. Η παρέμβαση στο Στενό ήταν μια προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας στην είσοδο του Πόρου.

Όμως η πραγματική τουριστική είσοδος του Πόρου το καλοκαίρι είναι αυτή στο Σαρακήνικο. Ναι μεν και το Στενό παραμένει πολύ σημαντικό, αλλά ένα μεγάλο μέρος των επισκεπτών του Πόρου έρχονται από τη Σκάλα και πολλοί δεν περνάνε καν από το Στενό. Χρησιμοποιούν μόνο τον επαρχιακό Σκάλας-Πόρου και περνούν από το Σαρακήνικο.



Η είσοδος-έξοδος του Πόρου στο Στενό πάντα μπορεί να βελτιωθεί, αλλά δεν είναι προβληματική. Έχει πεζοδρόμιο, φωτισμό, ένα φυσικό αξιοθέατο όπως το φαράγγι, ένα δημόσιο κτίριο παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, ένα ποτάμι και μια φυσική δεντροστοιχία πλάτανων.

Αντίθετα στην είσοδο-έξοδο του Πόρου στο Σαρακήνικο υπάρχουν πολύ περισσότερα ζητήματα. Στο σημείο αυτό χρειάζεται να κινητοποιηθεί η Περιφέρεια ΙΝ και να κάνει την συγκοινωνιακή μελέτη  για δημιουργία κλάδου χωριστής εισόδου και εξόδου, με διαχωρισμό στο σημείο που βρίσκεται η πινακίδα για το υποβρύχιο Περσέας και αντίστοιχες μονοδρομήσεις.

Ο  δρόμος που περνάει από κάτω είναι χαραγμένος και υφίσταται στο σχέδιο του οικισμού. Επίσης χρειάζεται να γίνει μια τεχνική μελέτη για τον τρόπο απεγκλωβισμού των υδάτων στο νότιο μέρος του δρόμου και προφανώς κάποια εκσκαφή-χαμήλωμα του δρόμου.

Αυτή η παρέμβαση θα θεραπεύσει ένα υπαρκτό πρόβλημα. Ο δρόμος είναι επαρχιακός και στη γνωστή σε όλους μικρή ευθεία, δεν υπάρχει χώρος για να επεκταθεί εκατέρωθεν η υπάρχουσα όδευση για να χωράνε ταυτόχρονα 2 αυτοκίνητα. Η κίνηση στο δρόμο είναι αρκετά μεγάλη για τα δεδομένα της Κεφαλονιάς, με αρκετά λεωφορεία και τίθεται σαφώς ζήτημα οδικής ασφάλειας ώστε να δικαιολογηθεί παρέμβαση της Περιφέρειας ως υπεύθυνης για το επαρχιακό δίκτυο.

Ταυτόχρονα θα υπάρξει μια ευκαιρία για τον Πόρο να αποκτήσει μια είσοδο που θα δημιουργεί θετικές πρώτες εντυπώσεις στον επισκέπτη οδηγό που τώρα με αυτό το στένωμα του δρόμου, ερχόμενος σε ένα άγνωστο για αυτόν μέρος, δεν εντυπωσιάζεται κιόλας.

Οι δυνατότητες είναι πολύ καλές ώστε πέρα από την οδική ασφάλεια, να διαμορφωθούν δυο χώροι που θα αναβαθμίσουν όλη την περιοχή δίπλα στην νέα είσοδο-δρόμο. Με τη μονοδρόμηση θα είναι πολύ πιο εύκολο να διαμορφωθεί επαρκής χώρος για ασφαλή στάθμευση οχημάτων.


Μια ήπια παρέμβαση μπορεί να γίνει στην αρχή του νέου κλάδου εισόδου, στο χώρο που βλέπετε στην εικόνα. Λόγω της θέσης αυτού του χώρου, μια επιπεδοποίηση, 2 παγκάκια και μια κατάλληλη φύτευση θα δημιουργήσει ένα πολύ όμορφο χώρο. Θα πρόκειται για μια μικρή πλατεία στην ουσία, ένα νέο δημόσιο χώρο με θέα την εικόνα που βλέπετε παρακάτω στα Λιμένια. Η παρέμβαση αυτή θα δώσει και μεγαλύτερες δυνατότητες στο χώρο που βρίσκεται τώρα το μνημείο για το υποβρύχιο Περσέας και στο ίδιο το ακρωτήριο του Σαρακήνικου, χωρίς στην ουσία να αλλάξει τίποτα στο τοπίο.

Αρχικά μπορούν να γίνουν πολύ ήπιες διαμορφώσεις ώστε να μη δεσμευθεί ο χώρος και όταν μπορέσει κάποτε να ξοδευτεί ένα επαρκές ποσό, να διαμορφωθεί κάτι που θα είναι και νέο τοπόσημο για όλο τον Πόρο. Αυτό μπορεί να είναι από μια απλή πλατεία με κυβόλιθο έως μια φυτική σύνθεση ή ένα άγαλμα.

Αν οι τοπικοί φορείς έχουν κάνει ήδη κινήσεις για την αναβάθμιση αυτής της πύλης του Πόρου, θα είναι ένα πολύ θετικό γεγονός. Μόνο και μόνο οι διαδικασίες για τις μονοδρομήσεις και τις τεχνικές μελέτες από την πλευρά της Περιφέρειας να έχουν ξεκινήσει, θα πρόκειται για σημαντικό βήμα. Σε προηγούμενη ανάρτηση αναδείξαμε μια ανάλογη παρέμβαση της Περιφέρειας Ι.Ν. στα Δοριζάτα, ευχόμαστε να γίνει προγραμματισμός και για την νότια είσοδο του Πόρου.

Στην περιοχή υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός από νέες ξενοδοχειακές κλίνες για τα δεδομένα του Πόρου και η αναβάθμιση της περιοχής σε ανταπόδοση για την προσπάθεια των επαγγελματιών είναι εκ των ουκ άνευ. Ακόμα πιο σημαντικό θα είναι να συνδεθούν με πεζόδρομο με τον υπόλοιπο οικιστικό ιστό.

Σχόλια