Μετά την Κέρκυρα, σειρά παίρνουν Ζάκυνθος και Ιθάκη για τη χωροθέτηση υδατοδρομίων.


Όπως είναι γνωστό, σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ιόνιων νησιών, τον περασμένο Απρίλιο στη Ζάκυνθο, είχε ψηφιστεί κατά πλειοψηφία προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας ΑΕ για την υλοποίηση του έργου «Δημιουργία Δικτύου Υδροπλάνων στην Αδριατική (Αdri-SEAPLANES)», στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων εδαφικής συνεργασίας IPA Adriatic 2007-2013. Τότε, περιφερειακοί σύμβουλοι από τα υπόλοιπα νησιά είχαν διατυπώσει αντιδράσεις για το γεγονός ότι η περιφέρεια δεν ανέλαβε πρωτοβουλίες για την υλοποίηση αντίστοιχων έργων και σε αυτά.

Ύστερα από αυτή την εξέλιξη ο αντιπεριφερειάρχης Διονύσης Μυλωνάς προανήγγειλε πρωτοβουλίες για την εγκατάσταση υδατοδρομίου στη Ζάκυνθο και συγκάλεσε σύσκεψη με τον λιμενάρχη και τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Επικοινώνησα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας "Ελληνικά Υδατοδρόμια" και τον κάλεσα στη Ζάκυνθο, όπου υπάρχει υποδομή για να υποδεχτούμε τα υδροπλάνα. Το ζητούμενο είναι να βρούμε τον φορέα που θα εκδώσει την άδεια για τα υδροπλάνα. Θεωρώ πως το Λιμενικό Ταμείο είναι αυτό που πρέπει να υποστηριχθεί για να αναλάβει την άδεια και τόσο ο δήμος όσο και η περιφέρεια να βοηθήσουν. Η άδεια θα πρέπει να εξασφαλιστεί για τη Ζάκυνθο και όχι για κάποια εταιρεία. 


Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ανοίξουν... φτερά τα υδροπλάνα στην Κέρκυρα όπου θα γίνει το πρώτο υδατοδρόμιο στο Ιόνιο, μετά την ενεργοποίηση της νομοθεσίας, που καθορίζει τους όρους αδειοδότησης και λειτουργίας των Υδατοδρομίων.
Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχει αναλάβει, ύστερα από ανάθεση του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, τη δημιουργία υδατοδρομίων στην Κέρκυρα και στους Παξούς καθώς και στα δύο διαπόντια νησιά, Οθωνοί και Ερεικούσα.
Τα υδατοδρόμια αυτά θα ανήκουν στον ΟΛΚ. Ενδιαφέρον υπάρχει επίσης και από το νησί της Ιθάκης. Ηδη η εταιρεία έχει καταθέσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και περιμένει την αδειοδότηση. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Κέρκυρα, η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια θα χρησιμοποιήσει ως έδρα το νησί του Ιονίου, αρχικά, για να εκτελεί πτήσεις τσάρτερ προς τους Οθωνούς, την Ερείκουσα και τους Παξούς αλλά και πτήσεις περιήγησης τουριστών κρουαζιέρας που θέλουν να δουν την Κέρκυρα από ψηλά.
Ειδικότερα η έκδοση αδειών απαιτεί περίπου ένα τρίμηνο, διάστημα κατά το οποίο θα πραγματοποιούνται παράλληλα και τα απαραίτητα έργα κατασκευής του υδατοδρομίου. Το επενδυτικό ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για την ανάπτυξη υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι μεγάλο καθώς εκτός από Καναδούς που έχουν εκδηλώσει επανειλημμένως το ενδιαφέρον τους, επενδυτές από το Ντουμπάι, το Μπαχρέιν, την Αγγλία, αλλά και από την Ελλάδα, όπως η αεροπορική K2 Smart jets με παρουσία εδώ και χρόνια στον τομέα των VIP πτήσεων, ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν τον συγκεκριμένο τομέα.
Σημειώνεται ότι και ο Οργανισμός Λιμένος Χαλκίδας ενδιαφέρεται για τη δημιουργία υδατοδρομίου, μέσω του οποίου υδροπλάνα θα συνδέουν την Εύβοια με τις Σποράδες, αλλά και την Αθήνα.

Σχόλια