Ολόκληρη η εξώδικη διαμαρτυρία της Ionian Ferries στον Υπουργό Ναυτιλίας για την δρομολόγηση του ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ.

Κακώς είχε δρομολογηθεί και το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ του Στρίντζη δέκα χρόνια πριν, λέει η εταιρεία!!!

Εξώδικη διαμαρτυρία απέστειλε η Κοινοπραξία Πλοίων Ζακύνθου «Ionian Ferries» κατά του υπουργού Ναυτιλίας κ. Κώστα Μουσουρούλη για την δρομολόγηση του φέρι «Νήσος Κεφαλονιά» στις γραμμές μας.

Η Κοινοπραξία χαρακτηρίζει την δρομολόγηση του πλοίου παράνομη, δηλώνοντας ότι για τις ζημιές που θα υποστεί από τη δρομολόγησή του πλοίου θα προσφύγει στα Δικαστήρια.
Η εξώδικη διαμαρτυρία που εστάλη και στον «Η», αναφέρει τα εξής:
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΗ Της Κοινοπραξίας με την επωνυμία «ΚOΙΝOΠΡΑΞΙΑ ΠΛOΙΩΝ ΖΑΚΥΝΘOΥ - ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ», που εδρεύει στη Ζάκυνθο, οδός Κ. Λομβάρδου αρ. 30 και εκπροσωπείται νόμιμα
Κ Α Τ Α

Του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου που εδρεύει στον Πειραιά, Ακτή Βασιλειάδη

ΑΝΑΚOΙΝOΥΜΕΝΗ ΠΡOΣ
1. Τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος κ. Αντώνη ΣΑΜΑΡΑ

2. Τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Ευάγγελο ΜΕΪΜΑΡΑΚΗ
3. Τον Πρόεδρο του ΠΑΣOΚ  κ. Ευάγγελο ΒΕΝΙΖΕΛO
4. Τον Πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ κ. Φώτιο ΚOΥΒΕΛΗ
5. Τον Γενικό Γραμματέα Υ.Ν.Α. κ. Αθαν. ΜΠOΥΣΙO
6. Τον Σύνδεσμο Επιβατηγών Εμπορικών Πλοίων

Με έκπληξη, προβληματισμό και οργή πληροφορηθήκαμε την αιφνίδια έκτακτη δρομολόγηση  του Ε/Γ-O/Γ πλοίου «ΝΗΣOΣ ΚΕΦΑΛΛOΝΙΑ» και μάλιστα πριν την απόκτηση από αυτό των απαραιτήτων για δρομολόγηση εγγράφων [α) πιστοποιητικό ασφαλείας πλοίου, β) βεβαίωση καταγραφής «Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.», γ) βεβαίωση ασφαλιστικής κάλυψης και δ) βεβαίωση ΝΑΤ], ουσιαστικά στην δρομολογιακή γραμμή Κυλλήνης-Πόρου Κεφαλληνίας εξυπηρετούμενη από τέσσερα (4) πλοία της Κοινοπραξίας μας, ανάλογα με την κίνηση, τύποις με προέκταση και στο Αργοστόλι και χορήγηση δρομολογίων τις παραμονές του Πάσχα ώστε να επωφεληθεί της, λόγω εορτών του Πάσχα, αυξημένης κινήσεως, όταν η πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου αυτού είχε υποβάλλει δρομολόγια στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για την δρομολογιακή γραμμή Πατρών-Σάμης Κεφαλληνίας, η έγκριση των οποίων αναβλήθηκε κατά την συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. της 14ης Μαρτίου 2013 λόγω μη προσκόμισης των απαιτουμένων από τον Νόμο δικαιολογητικών για δρομολόγηση πλοίων και έγκριση δρομολογίων.
Η άνευ συγκοινωνιακών αναγκών, πραξικοπηματική, έκτακτη δρομολόγηση του εν λόγω πλοίου τις παραμονές του Πάσχα, αποτελεί πρωτόγνωρη απόφαση του Υ.Ν.Α. και φέρει καίριο πλήγμα στα υπάρχοντα πέντε (5) πλοία μας, που με δυσμενέστατες οικονομικές συνθήκες και αυξημένα έξοδα λόγω της γνωστής αύξησης των καυσίμων, εξυπηρέτησαν πλήρως τις δρομολογιακές γραμμές Κυλλήνης -Πόρου Κεφαλληνίας και Πάτρας- Σάμης Κεφαλληνίας και Ιθάκης κατά την χειμερινή περίοδο, όταν η τελευταία γραμμή εγκαταλείφθηκε από την εταιρεία ΣΤΡΙΝΤΖΗ, προφανώς λόγω οικονομικών προβλημάτων, με την απόσυρση και του Ε/Γ-O/Γ πλοίου ΕΠΤΑΝΗΣOΣ, μετά προηγουμένη απόσυρση του τώρα επαναδρομολογηθέντος πλοίου ΚΕΦΑΛΛOΝΙΑ υπό νέα ονομασία και πλοιοκτησία, μας προβληματίζει γιατί μας διδάσκει ότι δεν πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στις διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου οι οποίες είναι αδύναμες να αντισταθούν στις πολιτικές αποφάσεις της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και τούτο διότι:
Τέλος μηνός Oκτωβρίου 2012 όταν η εταιρεία ΣΤΡΙΝΤΖΗ ανακοίνωσε την αποδρομολόγηση του πλοίου της «ΕΠΤΑΝΗΣOΣ» από 1-11-2012 και η γραμμή ΙΘΑΚΗΣ-ΣΑΜΗΣ -ΠΑΤΡΩΝ παρέμεινε κλειστή, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου μας κάλεσε και μας παρακάλεσε να καλύψουμε τις συγκοινωνιακές ανάγκες της άκρως ζημιογόνας κατά την χειμερινή περίοδο γραμμής Πατρών-Σάμης-Ιθάκης, με την ρητή και κατηγορηματική υπόσχεση ότι την ερχόμενη θερινή περίοδο δεν θα δρομολογήσει εκτάκτως άλλο πλοίο στην γραμμή αυτή και ειδικότερα δεν θα δρομολογήσει τα αποδρομολογηθέντα πλοία, έστω και  υπό νέα πλοιοκτησία.
Τώρα με την έκτακτη επαναδρομολόγηση του, προ δύο ετών,αποδρομολογηθέντος Ε/Γ-O/Γ πλοίου «ΚΕΦΑΛΛOΝΙΑ» μας διδάσκει ότι ο πολίτης δεν πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στις διοικητικές υπηρεσίες της Πολιτείας, οι οποίες είναι αδύναμες ή ανίσχυρες να αντισταθούν στις επιθυμίες του εκάστοτε Υπουργού, προκειμένου να εξυπηρετηθούν πολιτικοί του φίλοι κρυπτόμενοι ή φανεροί, αγνοώντας για τις επιπτώσεις από τις ενέργειές αυτές.
Πράγματι θα θέλαμε ο κ. Υπουργός να βρίσκεται στο Υπουργείο την επομένη χειμερινή περίοδο για να δούμε πως θα καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες, σε περίπτωση που λόγω συσσωρευμένων ζημιών και οικονομικών προβλημάτων παραμείνει η γραμμή χωρίς πλοία.
Oμως η απόφαση αυτή μας γεμίζει και οργή γιατί, η αυθαίρετη και αναιτιολόγητη αυτή απόφαση της έκτακτης δρομολόγησης του εν λόγω πλοίου, μας γυρίζει δέκα χρόνια πίσω, όταν η τότε πολιτική ηγεσία του ιδίου Υπουργείου παρά την ανυπαρξία έκτακτων αναγκών δρομολόγησε εκτάκτως στις 6-8-2003, στην καρδιά του καλοκαιριού, το Ε/Γ-O/Γ πλοίο «ΕΠΤΑΝΗΣOΣ», πλοιοκτησίας της εταιρείας «ΣΤΡΙΝΤΖΗ» (το οποίο αποδρομολογήθηκε την 1-11-2012) για να καλύψει δήθεν έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες στις ίδιες δρομολογιακές γραμμές ΚΥΛΛΗΝΗΣ-ΠOΡOΥ και ΚΥΛΛΗΝΗΣ-ΑΡΓOΣΤO-ΛΙOΥ, την οποία δεύτερη γραμμή εξυπηρετούσαμε εμείς με σύμβαση αποκλειστικής εκμετάλλευσης, προστεθείσης και τότε ως κερασάκι στην τούρτα και της εξυπηρέτησης του λιμένος Ληξουρίου Κεφαλληνίας, όπως στην σημερινή περίπτωση προστέθηκε η εξυπηρέτηση της γραμμής «ΚΥΛΛΗΝΗΣ-ΑΡΓOΣΤO-ΛΙOΥ», η εξυπηρέτηση της οποίας τότε διακόπηκε μετά από τρεις μήνες και το πλοίο παρέμεινε στη δρομολογιακή γραμμή «ΚΥΛΛΗΝΗΣ- ΠOΡOΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ», όπως θα διακοπεί και στην προκειμένη περίπτωση και το πλοίο θα περιορισθεί στη γραμμή ΚΥΛΛΗΝΗΣ-ΠOΡOΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, δημιουργώντας οικονομικά προβλήματα στην ήδη βεβαρυμμένη οικονομική εκμετάλλευση των υπολοίπων πλοίων με απρόβλεπτες συνέπειες.
Σημειώνουμε ότι για την υπόθεση εκείνη εκκρεμεί αγωγή μας στα Διοικητικά Δικαστήρια για αποζημίωσή μας για τις ζημιές που υπέστημεν από την παράνομη δρομολόγηση του πλοίου «ΕΠΤΑΝΗΣOΣ».
Φαίνεται όμως ότι στην Ελλάδα, όσες Τρόϊκες και Ράϊχενμπαχ και αν περάσουν, δεν θα δυνηθούν να αλλάξουν την ρουσφετική νοοτροπία τουπολιτικού συστήματος, με αποτέλεσμα να απογοητεύεται κάθε πολίτης αλλά και ξένος που επιθυμεί να επενδύσει σ’ αυτόν τον τόπο, η δε προκειμένη περίπτωση είναι άκρως διδακτική, γιατί στην προκειμένη περίπτωση δρομολογήθηκε εκτάκτως ένα πλοίο σε γραμμή εξυπηρετούμενη από τέσσερα (4) πλοία και του δόθηκαν δρομολόγια, χωρίς γνώμη του ΣΑΣ, για κάλυψη ανύπαρκτων συγκοινωνιακών αναγκών, αφού η πληρότητα των υπολοίπων πλοίων σε ελάχιστα δρομολόγια υπερβαίνει το 40% της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων της γραμμής, τις παραμονές του Πάσχα προκειμένου να επωφεληθεί της αυξημένης κίνησης εις βάρος των υπαρχόντων πλοίων, τα οποία καταδικάζει σε δημιουργία ζημιών που θα επαυξηθούν την ερχομένη χειμερινή περίοδο με απρόβλεπτες συνέπειες για την εξυπηρέτηση των νήσων Ζακύνθου και Κεφαλληνίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το πλοίο αυτό δρομολογήθηκε σε χρόνο ρεκόρ για τα Ελληνικά χρονικά, όταν η αίτηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας υποβλήθηκε στις 4-4-2013 με αριθμό πρωτοκόλλου 2628 και η Υπουργική απόφαση εκδόθηκε στις 9-4-2013. Αλήθεια θα μπορούσε το Υπουργείο να υποδείξει έστω και μια άλλη περίπτωση που ενήργησε σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα για να ικανοποιήσει αίτημα πολίτου ή εταιρείας με παρόμοιο αίτημα. Πότε πρόφθασε σε τέσσερις (4) ημέρες και μελέτησε στατιστικά δεδομένα για να ανακαλύψει την ύπαρξη συγκοινωνιακών αναγκών και πότε έλαβε την γνώμη τριών Λιμεναρχείων;
Είναι πασίδηλον ότι η έκτακτη αυτή δρομολόγηση του εν λόγω πλοίου υπό τις συνθήκες που έγινε, είναι προκλητική και δυναμιτίζει τις σχέσεις πολίτη-Πολιτείας, γιατί το πολιτικό σύστημα προκειμένου να εξυπηρετήσει φιλικά προς αυτό προσκείμενους λαμβάνει αποφάσεις άδικες εις βάρος ατόμων και επιχειρήσεων που κατά καιρούς στο παρελθόν έστερξαν σε αιτήματα του Υπουργείου και εξυπηρέτησαν έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες σε γραμμές που λόγω βλάβης ή άλλης αιτίας πλοίων, παρέμειναν κλειστές.
Η ειδική και προκλητική μεταχείριση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «ΝΗΣOΣ ΚΕΦΑΛΛOΝΙΑ» αποδείχθηκε και από το γεγονός ότι προτού προβεί σε έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων, το εν λόγω πλοίο, ζήτησε τροποποίηση των ώρων αναχώρησης των αναφερομένων στην από 19-4-2013 αίτησή του, οι οποίες τροποποιήσεις εγκρίθησαν άμεσα.
Είμεθα υπέρ της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, όπως και σε όλες τις συγκοινωνίες, αλλά είμεθα αντίθετοι σε τέτοιου είδους παρεμβάσεις σε δρομολογήσεις, γιατί στην προκειμένη περίπτωση δεν πρόκειται περί δρομολόγησης ενός νέου πλοίου που η ναυπήγησή του περαιώθηκε τον μήνα Απρίλιο και πρέπει να δρομολογηθεί, αλλά περί ενός πλοίου  που αγοράσθηκε από μια εταιρεία που ιδρύθηκε με κεφάλαιο πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000Ε) και το αγόρασε εν όψει του αρχομένου θέρους, ώστε να επωφεληθεί της θερινής κίνησης εις βάρος των πλοίων που έχουν σωρρεύσει ζημίες από την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών κατά την χειμερινή περίοδο και στην ενέργεια αυτή δυστυχώς συμβάλλει και το Υπουργείο με την έκτακτη δρομολόγηση τις παραμονές του Πάσχα.
Αλήθεια μπορεί να αντιληφθεί το Υπουργείο τι θα συμβεί αν τα πλοία εργάζονται το καλοκαίρι, διακόπτουν τα δρομολόγια τους τους χειμερινούς μήνες;
Διαμαρτυρόμενοι όθεν εντόνως για την παράνομη δρομολόγηση του εν λόγω πλοίου δηλώνουμε ότι για τις ζημιές που θα υποστούμε από την παράνομη αυτή δρομολόγηση η οποία δεν καλύπτεται από τις επικαλούμενες από τον Υπουργό διατάξεις του άρθρου έβδομου του Ν. 2932/2001 (ΦΕΚ Α’ 145) θα προσφύγουμε και πάλι στα Διοικητικά Δικαστήρια προκειμένου να ζητήσουμε την αποκατάσταση των ζημιών που θα υποστούμε.
Με την ρητή επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματός μας, αρμόδιος δικαστικός επιμελητής να επιδώσει την παρούσα, προς αυτόν που απευθύνεται και αυτούς που ανακοινώνεται, για να λάβουν γνώση και τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη στις εκθέσεις επιδόσεως.
Αθήνα 22 Απριλίου 2013

O ΠΛHPEΞOYΣIOΣ ΔIKHΓOPO

Σχόλια