''Δίδυμο'' και πάλι στο λιμάνι του Πόρου. Απαρχές νέων αλλαγών στην ακτοπλοΐα;

Η επίσημη ανακοίνωση της Kefalonian Lines για τη δρομολόγηση του πλοίου ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ στο λιμάνι του Πόρου, άνοιξε μια νέα σελίδα στην ακτοπλοϊκή ιστορία της Κεφαλονιάς και του Πόρου ειδικότερα.

Παρουσία δύο ανταγωνιστικών εταιρειών πάλι στον Πόρο, πολύ πιο σύντομα από ότι θα ανέμενε κανείς με βάση το μέγεθος της οικονομικής κρίσης.




Πολλοί πίστεψαν πως με το κλείσιμο της Strintzis Ferries δεν θα έβλεπαν ξανά το πλοίο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ στα νερά του Ιονίου. Όμως οι εξελίξεις τα έφεραν έτσι ώστε να επιστρέψει με τρόπο απρόσμενο και ανατρεπτικό.

Οι αλλαγές που φέρνει αυτή η εξέλιξη είναι πολλές. Μάλιστα προμηνύουν και εξελίξεις για το μέλλον της ακτοπλοΐας στο Ιόνιο.

Το προφανές είναι ότι μια νέα εταιρεία εμφανίζεται στα ακτοπλοϊκά πράγματα του Ιονίου. Είναι κάτι που δεν συμβαίνει και κάθε μέρα. Στα μέρη μας ίσως μια φορά κάθε δέκα χρόνια.

Στο λιμάνι του Πόρου θα υπάρχει πάλι παρουσία δυο εταιρειών με αποτέλεσμα τουλάχιστον το καλοκαίρι να υπάρχουν έως και 6 αναχωρήσεις και αφίξεις πλοίων από την Πελοπόννησο. 

Αυτό το νούμερο σε εποχές κρίσης είναι σχεδόν εκτός πραγματικότητας και πολυτέλεια για την Κεφαλονιά. Πολλά νησιά στο Αιγαίο εξυπηρετούνται πολύ πιο αραιά και με χειρότερα πλοία.

Ήταν κάτι που αναμενόταν να συμβεί ξανά κάποτε, όμως όχι τόσο σύντομα. Όχι όσο δεν θα υπήρχαν σαφείς ενδείξεις ανάκαμψης της οικονομίας και της εμπορικής και επιβατικής κίνησης. Αυτό από μόνο του δίνει ιδιαίτερη αξία και χαρακτήρα στην δρομολόγηση του ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ.

Το ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ στη νέα γραμμή καταγράφει ρεκόρ ταχύτητας σύμφωνα με τις προδιαγραφές του, καθώς με ταχύτητα 21 μίλια την ώρα μπορεί να είναι στην Κυλλήνη μέσα σε 70 λεπτά. Αυτό αυξάνει τον ανταγωνισμό και ανεβάζει τις προσδοκίες προς όφελος του επιβάτη. Θα δούμε κατά πόσο αυτό θα είναι τεχνικά εφικτό, καθώς το πλοίο θα πρέπει να λειτουργεί στα όριά του.

Δυστυχώς για την περιοχή μας αυτή η εξέλιξη έρχεται σε μια εποχή που ο εσωτερικός τουρισμός είναι μόνο μια ανάμνηση από το παρελθόν και δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά σε αυτό τον τομέα. Σε μεγάλο βαθμό η Σκάλα και ο Κατελειός ευτυχώς έχουν μάθει πια να ζουν χωρίς αυτή την εξάρτηση. Όσοι παραπάνω Έλληνες τουρίστες έλθουν στην περιοχή θα είναι σίγουρα όφελος, αλλά δεν κρίνουν πλέον αυτοί την επιτυχία της τουριστικής χρονιάς και αυτό είναι ένα επίτευγμα. Ο Πόρος αντίθετα, είναι ακόμα εξαρτημένος από την εσωτερική τουριστική κίνηση και παρά το ότι φιλοξενεί το λιμάνι, δεν έχει να περιμένει κάτι σε αυτό τον τομέα προς το παρόν.

Πάντως προκαλεί εντύπωση πως παρότι η κατασκευή του νέου λιμανιού του Πόρου συνέπεσε σχεδόν με την έναρξη της οικονομικής κρίσης, ωστόσο πολύ γρήγορα απέκτησε μια μεγάλη δυναμική όπως μαρτυρούν τα νούμερα. Ακόμα και μέσα σε αυτή τη μαύρη οικονομικά εποχή το λιμάνι του Πόρου εδραιώνει το διαμετακομιστικό ρόλο του στην Κεφαλονιά, καθώς είναι το μόνο που μπορεί να στηρίξει λόγω γεωγραφικής θέσης τη συνύπαρξη δύο εταιρειών που εκτελούν παρόμοιο μεταφορικό έργο, κάτι απαραίτητο για τον ανταγωνισμό και την ποιότητα των υπηρεσιών σε βάθος χρόνου.

Όμως σε ένα πιθανό μέλλον το λιμάνι του Πόρου μπορεί να λειτουργήσει με ένα ακόμα ευρύτερο ρόλο. Η οικονομική ανάκαμψη, όταν έρθει, θα συνοδευτεί αυτονόητα από επανέναρξη της οικοδομικής δραστηριότητας, από αύξηση των μετακινήσεων και μεγαλύτερες μετακινήσεις Ελλήνων τουριστών το καλοκαίρι, όχι στα νούμερα που είχαμε μάθει βέβαια. 

Αυτά τα στοιχεία είναι απαραίτητα για την ακτοπλοΐα καθώς της εξασφαλίζουν τη μεταφορά πολλών επιβατών, βαρέων οχημάτων, οικοδομικών προϊόντων και μεγάλων φορτίων, σε όγκο και αριθμό.

Τότε, πέρα από την διατήρηση ενός μεγάλου αριθμού δρομολογίων, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δημιουργηθεί η ανάγκη για ένα νέο δρομολόγιο. Η αυξημένη κίνηση σε συνδυασμό με ένα ολοκληρωμένο οδικό άξονα από την Πάτρα ως την Κόρινθο, θα δημιουργήσει αργά ή γρήγορα την ανάγκη για ένα δρομολόγιο Πόρος-Πάτρα. Στην αρχή συμπληρωματικά σε συνδυασμό με το δρομολόγιο της Κυλλήνης, αργότερα ίσως σε μόνιμη βάση.

Η Kefalonian Lines αυτονόητο είναι ότι δεν θα αρκεστεί στο ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ αν έχει σκοπό να λειτουργήσει αυτόνομα και με προοπτική πολλών ετών. Όπως κάθε εταιρεία, θα στοχεύσει αργότερα στην αύξηση του στόλου της. Αυτό θα το δείξουν οι εξελίξεις...

Προς το παρόν θα είναι ενδιαφέρον για την περιοχή μας και για όλη την Κεφαλονιά να παρακολουθεί πάλι την ταυτόχρονη παρουσία δύο εταιρειών στην ίδια γραμμή. Μεγάλες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα αρχίζουν, παραδόξως σε μια εποχή που ότι έχει σχέση με την οικονομία είναι παγωμένο. Ελπίζουμε η πορεία των πραγμάτων να είναι προς μια έκβαση καλή για τους κατοίκους του νησιού, την τοπική οικονομία και την ακτοπλοΐα.

Σχόλια