Εντυπωσιακές επιδόσεις στο λιμάνι του Πειραιά - Προς δημιουργία 125.000 νέων θέσεων εργασίας


Απρόσμενα γρήγορα επανήλθε στο χάρτη του διεθνούς εμπορίου ο Πειραιάς. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία τριετία.


Τρία χρόνια μετά τη συμφωνία παραχώρησης στην Cosco, ο Πειραιάς επιδεικνύει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης, όπως αναφέρεται σε μελέτη της Εθνικής Τράπεζας.

Σύμφωνα με την έκθεση, η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια αναμένεται να επεκτείνει το δίκτυο επιχειρήσεων γύρω από το λιμάνι, δημιουργώντας περίπου 125.000 νέες  θέσεις εργασίας, ενώ η συνολική προστιθέμενη αξία πρόκειται να αγγίξει τα 5,1 δισ.ευρώ μέχρι το 2018.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά (ο οποίος καλύπτει σχεδόν το 90% της ελληνικής αγοράς) υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία τριετία, προσεγγίζοντας τα 2,7 εκατ. TEUs (μονάδα μέτρησης της ποσότητας των εμπορευμάτων) το 2012 από 0,85 εκατ. TEUs το 2010), όταν η διακίνηση στα υπόλοιπα ανταγωνιστικά Μεσογειακά λιμάνια αυξήθηκε μόνο κατά 20% κατά την ίδια περίοδο.
Τα ελληνικά λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων απορρόφησαν το 5,5% της μεσογειακής διακίνησης το 2012 (από 2% κ.μ.ο. την περίοδο 2008-2010), σύμφωνα με τη μελέτη της τράπεζας.

Οι επιδόσεις στο λιμάνι του Πειραιά οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη μεταφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων που καλύπτει πλέον περίπου τα 3/4 της διακίνησης.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Εθνικής Τράπεζας, ο Πειραιάς συνεχίζει να έχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανόδου όσον αφορά αυτό τον τύπο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λόγω
της γεωγραφικής θέσης του λιμανιού (μικρή απόκλιση από την κεντρική ναυτιλιακή γραμμή που συνδέει το Σουέζ με το Γιβραλτάρ), και λόγω της συνεχιζόμενης αναβάθμισης υποδομών και εξοπλισμού (αύξηση δυναμικότητας κατά 60%).

Η Εθνική Τράπεζα εκτιμά ότι η μεταφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά θα αυξηθεί σε 2,5 εκατ. TEU το 2015 (7,6% της μεσογειακής μεταφόρτωσης) από 2 εκατ. TEU το 2012 (6,8% της μεσογειακής μεταφόρτωσης).
Παράλληλα με τις υπηρεσίες μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, τα ελληνικά λιμάνια έχουν σημαντικές προοπτικές όσον αφορά τη διέλευση φορτίων (transit) προς αγορές της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης - δραστηριότητα που δημιουργεί πολύ μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία σε σχέση με την απλή μεταφόρτωση.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά (ο οποίος καλύπτει σχεδόν το 90% της ελληνικής αγοράς) υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία τριετία, προσεγγίζοντας τα 2,7 εκατ. TEUs (μονάδα μέτρησης της ποσότητας των εμπορευμάτων) το 2012 από 0,85 εκατ. TEUs το 2010), όταν η διακίνηση στα υπόλοιπα ανταγωνιστικά Μεσογειακά λιμάνια αυξήθηκε μόνο κατά 20% κατά την ίδια περίοδο.
Τα ελληνικά λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων απορρόφησαν το 5,5% της μεσογειακής διακίνησης το 2012 (από 2% κ.μ.ο. την περίοδο 2008-2010), σύμφωνα με τη μελέτη της τράπεζας.

Οι επιδόσεις στο λιμάνι του Πειραιά οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη μεταφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων που καλύπτει πλέον περίπου τα 3/4 της διακίνησης.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Εθνικής Τράπεζας, ο Πειραιάς συνεχίζει να έχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανόδου όσον αφορά αυτό τον τύπο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λόγω 
της γεωγραφικής θέσης του λιμανιού (μικρή απόκλιση από την κεντρική ναυτιλιακή γραμμή που συνδέει το Σουέζ με το Γιβραλτάρ), και λόγω της συνεχιζόμενης αναβάθμισης υποδομών και εξοπλισμού (αύξηση δυναμικότητας κατά 60%).

Η Εθνική Τράπεζα εκτιμά ότι η μεταφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά θα αυξηθεί σε 2,5 εκατ. TEU το 2015 (7,6% της μεσογειακής μεταφόρτωσης) από 2 εκατ. TEU το 2012 (6,8% της μεσογειακής μεταφόρτωσης).

Παράλληλα με τις υπηρεσίες μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, τα ελληνικά λιμάνια έχουν σημαντικές προοπτικές όσον αφορά τη διέλευση φορτίων (transit) προς αγορές της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης - δραστηριότητα που δημιουργεί πολύ μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία σε σχέση με την απλή μεταφόρτωση.



Σχόλια