Μεγάλη επιτυχία: Στον Πόρο το 0,5% των πιστώσεων του τεχνικού προγράμματος του Λιμενικού Ταμείου Κεφαλονιάς !!!

Το ευχάριστο νέο που ανακοινώσαμε προχθές είναι η δημοσίευση του τεχνικού προγράμματος του Λιμενικού Ταμείου Κεφαλονιάς - Ιθάκης για το 2012 από το ιστολόγιο. Ο καθένας μπορεί να το διαβάσει στη Διαύγεια, αλλά αν δούμε τους επιμέρους κωδικούς διαπιστώνουμε μια ευχάριστη έκπληξη για την περιοχή μας! 

Από το σύνολο του τεχνικού προγράμματος 2012, το λιμάνι του Πόρου εξασφαλίζει
το 0,54% των πιστώσεων σε σύνολο 372.200 ευρώ. Ολόκληρα δύο χιλιάδες ευρώ είναι η μεγάλη είδηση για τον Πόρο και την περιοχή μας που διεκδικεί και παίρνει αυτό που της αξίζει!




Αν μάλιστα δούμε τι ποσοστό αναλογεί στην περιοχή μας στην κατηγορία Νέα Έργα, τότε το ποσοστό εκτινάσσεται στο αστρονομικό και ιλιγγιώδες 0,8% !!! Παραλίγο θα αγγίζαμε την μονάδα!



Με κομμένη την ανάσα περιμένει όλη η περιοχή την άφιξη των 2.000 ευρώ για τη συντήρηση-επισκευή του δικτύου ηλεκτροφωτισμού του λιμανιού. 

Για να μετριάσουμε κάπως τον ενθουσιασμό από την είδηση πρέπει να γράψουμε και κάτι αρνητικό, το μοναδικό ίσως: Ότι οι μισές λάμπες στο παλιό λιμάνι πράγματι είναι καμένες και η περιοχή στο σκοτάδι. Όμως η πρόνοια του Λιμενικού Ταμείου ήδη από τον περασμένο Αύγουστο προέβλεψε το πρόβλημα και με αυτό το σωτήριο κονδύλι δίνει λύσεις! Ελπίζουμε πριν καλοκαιριάσει...

Φήμες για έντονες διαμαρτυρίες από τις υπόλοιπες περιοχές της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης ότι ο Πόρος εξασφαλίζει τη μερίδα του λέοντος από το τεχνικό πρόγραμμα. Καταγγέλλεται ότι το ίδιο συνέβαινε και όλα τα προηγούμενα χρόνια από το Λιμενικό Ταμείο που μεροληπτικά ασχολείται μόνο με τον Πόρο, όπως λένε οι ίδιες φήμες.

Ακούγεται ότι ο Πόρος εκμεταλλεύεται εις βάρος του υπόλοιπου νομού, τη θέση του ως το μεγαλύτερο σε κίνηση λιμάνι του νομού και πρώτο σε έσοδα για το Λιμενικό Ταμείο τα τελευταία χρόνια. Έτσι εξασφαλίζει υπέρμετρα μεγάλες επενδύσεις στο λιμάνι του σε σχέση με τον πληθυσμό της περιοχής.

Όλα αυτά τη στιγμή που οι Πρόννοι δεν έχουν καν ένα μέλος στο 9μελές ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου, παρότι ο Πόρος είναι το μεγαλύτερο λιμάνι. Άγνωστο ποιοι καλοί φίλοι του Πόρου και των Πρόννων φροντίζουν για αυτή την τόσο ευνοϊκή μεταχείριση της περιοχής μας, χωρίς μάλιστα να το γνωστοποιούν κιόλας.

Να φανταστείτε ότι στην αρχή του εγγράφου αναφέρεται το εξής:


Διαπιστώνουμε δηλαδή ότι άλλες περιοχές του Nομού μέσω των εκπροσώπων τους στο ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου, έχουν φτάσει στο εξευτελιστικό σημείο να παρακαλάνε για έργα στον τόπο τους! Η περιοχή μας βέβαια δεν χρειάζεται ούτε να έχει μέλος στο ΔΣ, ούτε να πέφτει τόσο χαμηλά ώστε να παραθέτει στο ΔΣ τα προβλήματα στο λιμάνι μας. Πριν καν χρειαστεί κάτι στο λιμάνι του Πόρου, το Λιμενικό Ταμείο έχει φροντίσει ήδη !

Μετά από αυτά είναι πραγματικά κρίμα και ένδειξη αγνωμοσύνης που δεν έχει συνεδριάσει ακόμα το Τοπικό Συμβούλιο Πόρου σε πανηγυρική συνεδρίαση για να στείλει ευχαριστήριο τηλεγράφημα στο Λιμενικό Ταμείο. Το ίδιο οφείλει να κάνει άμεσα ο Αντιδήμαρχος και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της περιοχής για να σώσουν, έστω καθυστερημένα, την τιμή και υπόληψη της περιοχής μας.

Πρέπει να φέρουν το ζήτημα στο δημοτικό συμβούλιο Κεφαλονιάς ως παράδειγμα προς μίμηση. Έτσι θα δουν όλοι ότι στα πλαίσια του Καλλικράτη, τώρα μάλιστα που το Λιμενικό Ταμείο έγινε Δημοτικό, υπάρχει πρόνοια και ενδιαφέρον κυρίως για την περιφέρεια της Κεφαλονιάς.

Καλό θα ήταν βέβαια αν δημοσιευόταν σε ΦΕΚ η εξομοίωση της ζώνης του παλαιού λιμένα για να μπορεί να γίνει και κάποιο έργο εκεί ή να καθαριστεί και εκβαθυνθεί ο βυθός ώστε να μπορεί να δέσει και κάποιο κότερο, αλλά μην είμαστε και υπερβολικοί...

Δείτε την απόφαση εδώ:
http://et.diavgeia.gov.gr/f/lt_kefallinias/ada/%CE%924%CE%93%CE%91%CE%9F%CE%A1%CE%970-%CE%A9%CE%A9%CE%9C (δεν είναι online συνεχώς)

Υ.Γ.  Μας συγχωρείτε που η ανάρτηση είναι γεμάτη πληροφορίες, λεπτομερή ανάλυση και σοβαρό σχολιασμό. Θα επανέλθουμε σε επόμενη ανάρτηση με πιο ελαφριές και χιουμοριστικές αναλύσεις. Αλλά όταν το λιμάνι με το 60% της κίνησης στο νομό και αυτό που προσφέρει τα μεγαλύτερα έσοδα στο Λιμενικό Ταμείο, αποσπά ολόκληρο 0,5% σε ένα τεχνικό πρόγραμμα, δεν είναι ώρα για χιούμορ και ειρωνεία... Απλά μια παρατήρηση, έστω σε διαφορετικό κλίμα:

Όταν το νέο λιμάνι Πόρου προσπαθούσε μέσω της αυτοδιοίκησης να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Γ' ΚΠΣ, το Λιμενικό Ταμείο Κεφαλονιάς είχε αναλάβει ορισμένες δεσμεύσεις και υπογραφές. Προκειμένου να ενταχθεί το έργο στο Γ' ΚΠΣ υπήρχαν κάποιες πρόσθετες προϋποθέσεις όπως Κτίριο Υπηρεσιών Λιμένα, τουαλέτες, σύνδεση δικτύων κοινής ωφελείας κλπ., αλλιώς το έργο δεν εξασφάλιζε χρηματοδότηση. Το Λιμενικό Ταμείο υπέγραψε ενώπιον των διαχειριστικών αρχών και της ΕΕ και δεσμεύτηκε μέσω των εσόδων του από το λιμάνι να υλοποιήσει αυτές τις παρεμβάσεις. Έχουν περάσει πέντε χρόνια και ακόμα δεν έχει υλοποιήσει τις δεσμεύσεις του. Την Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να τη "δουλεύουμε" στο διηνεκές, όχι όμως και την τοπική κοινωνία. Γιατί αύριο θα παρουσιαστεί το νέο Κτίριο Υπηρεσιών Λιμένα και οι τουαλέτες ως το ''μεγάλο νέο έργο'', ενώ ήταν συμβατική υποχρέωση του Λιμενικού Ταμείου από την εποχή της κατασκευής του νέου εμπορικού λιμένα.

Τέλος πάντων η τοπική κοινωνία δεν έχει παραπάνω δικαιώματα στο νέο εμπορικό λιμάνι. Αυτό ανήκει σε όλη την Κεφαλονιά και χρησιμοποιείται από όλους τους Κεφαλονίτες. Όμως η τοπική κοινωνία δέχθηκε κάποτε το νέο λιμάνι να γίνει έργο πρώτης προτεραιότητας για χρηματοδότηση από την ΕΕ, προκειμένου να ελευθερωθεί το παλαιό λιμάνι ώστε να μετατραπεί σε τουριστικό αγκυροβόλιο. Εκεί περιμένει ο Πόρος βοήθεια και αξιοποίηση των εσόδων από το εμπορικό λιμάνι. Τα έσοδα αυτά τα διαχειρίζεται το Λιμενικό Ταμείο. Αυτή τη στιγμή το Λιμενικό Ταμείο δεν έχει καταφέρει ούτε καν να εκβαθύνει και να καθαρίσει το βυθό ώστε να πλησιάζουν τα τουριστικά σκάφη, πέντε χρόνια μετά! Ας εξετάσει το ζήτημα ο Δήμος Κεφαλονιάς σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ι.Ν. τουλάχιστον ώστε να ενταχθεί ως έργο στο νέο ΕΣΠΑ η μαρίνα Πόρου, αφού το Λιμενικό Ταμείο είτε δε θέλει, είτε δε μπορεί.

Σχόλια